Termíny:
Na vyžádání, 3 – denní školení.
Cena: 29.500 Kč
Všichni si přejeme úspěchy IT projektů, chceme být užitečnými partnery našim zákazníkům. Náš přístup je ale často pouze „řemeslný“ – nové technologie, vyšší výkon, systematičtější řízení projektů a architektury. V dnešní době to již nestačí. Musíme překročit svůj stín a porozumět businessu. Řemeslník udělá jen to, co mu je nadiktováno. Naopak partner rozumí souvislostem. Díky tomu dokáže s businessem komunikovat jeho vlastním jazykem, lépe porozumět požadavkům (a to i nevyřčeným), přesněji analyzovat dopady a pracnost. Může business zadavatele upozornit na dlouhodobé dopady a důsledky, navrhnout flexibilnější, či univerzálnější řešení. V integračních projektech překračuje hranice nejen systémů, ale i jednotlivých business oblastí. Může tak lépe moderovat vzájemnou diskuzi, napomoci pochopení celkových souvislostí. V manažerské roli dokáže lépe řídit.
Cíle:
- Porozumění esenci bankovního businessu – to nejpodstatnější z teorie a praxe. Průřez různými oblastmi, produkty, procesy, odděleními.
- Vzájemné souvislosti – vazby jednotlivých oblastí, jejich vzájemné podobnosti a odlišnosti. Jak souvisí banka se svým okolím a dalšími subjekty a institucemi?
- IT pohled na bankovnictví. Objekty, procesy, služby. Analytické vzory – užitečné myšlenky pro vytváření flexibilních systémů. Standard BIAN a capabilitní model.
- Novinky a trendy v bankovnictví, nové technologie.
Témata:
- Obecná charakteristika banky a principy bankovnictví – finanční systém, existující rizika a role zprostředkovatelů. Obecná charakteristika banky a její účel. Alternativy k bankám. Různé dimenze pohledu na banku (ekonomické, legislativní, regulatorní, …). Centrální banka a její role. Bankovní soustava v ČR.
- Nabídka banky (produktový model). Jaké typy produktů a služeb banka nabízí.
- Klientský model a distribuce – segmentace, řízení produktového portfolia, pricing. Podpora prodeje. Řízení vztahu se zákazníkem a další. Pobočková síť a jiné distribuční kanály.
- Principy a specifika jednotlivých produktových oblastí – procesní, datové, organizační a další. A to pro různé typy produktů – účty a depozitní produkty, úvěrové produkty, platební styk, finanční trhy, specializované financování, bankopojištění a další. Komplexní vs. jednoduché produkty a služby, retail vs. další segmenty. Teorie vs. praktická realizace.
- Další oblasti – klasifikace bankovních rizik a jejich řízení napříč bankou, regulace a kapitálová přiměřenost, řízení aktiv a pasiv, plánování a controlling, principy účetnictví a daní, audit, compliance a fraud management a další.
- Organizační struktura banky – organizační jednotky, jejich funkce a vzájemné provázání.
- Analytický pohled na banku – srovnání jednotlivých oblastí, procesy a data, potřebné dovednosti (business capability) a jak je IT podporuje.
- Zdroje know-how
- Vybrané analytické vzory (jako destilace dobrých nápadů pro tvorbu systémů a analýzu)
- Framework BIAN
- Trendy a novinky v bankovnictví – změny ve stávajícím prostředí, aktuální trendy a predikce. Jak bude vypadat banka budoucnosti? Některé nové technologie.
Požadavky na účastníky: Chuť rozšířit si obzory…
Kdo by se měl účastnit
- IT konzultant, IT architekt, Enterprise architekt
- IT analytik, Business analytik, Business architekt
- Projektový manager, Account Manager
- Test Manager, Senior Developer
Proč zvolit nás:
Naši lektoři mají zkušenosti jak v oblasti bankovnictví, tak IT. Nabízíme průřezové znalosti různými obory bankovnictví, náhled a destilaci toho podstatného, teorii doplněnou praxí. Oproti standardním učebnicím či kurzům nabízíme také IT pohled na bankovnictví – informace relevantní pro návrh systémů, informatický pohled na bankovnictví (objekty, procesy, služby…), skryté problémy (dle praxe), jak vytvářet flexibilní systémy.